środa, 11 listopada 2015

Życie w usa blog

Jak wygląda życie w Kalifornii? Co słychać w Dolinie Krzemowej? Amerykańskie ciekawostki, kultura, startupy, podróże – zapraszam! Lot helikopterem bez drzwi nad San Francisco! Tajniki Ameryki to grupa na temat życia w USA, przeprowadzki do USA lub podróży po USA.


Mieszkam w USA, a dokładniej w NC.

Zaczęłam prowadzić bloga, gdyż po intensywnej nauce języka angielskiego zauważyłam u siebie deficyt polskich słów. Postanowiłam z tym walczyć pisząc bloga i czytając ;) Blog też jest takim moim małym pamiętnikiem, miejscem w sieci, gdzie zapisuję to, co zobaczyłam, przeżyłam, czego. Aby utrzymać zieloną kartę, należy mieszkać w USA. Jest to dość istotne, ponieważ niektórzy żyją w przekonaniu, że ów dokument pozwoli im na swobodne odwiedzanie znajomych czy podróżowanie po USA, podczas gdy mieszkać będą w innym miejscu. Rozwinęły się kredytu dla konsumentów (parytet złota już dawno nie obowiązywał, więc było co pożyczać), ograniczono regulacje.


Dobrze dla rozsądnych, bardzo źle dla nierozsądnych. Firmy już wcześniej zorientowały się, że nie muszą produkować w USA, żeby sprzedawać w USA, czyli doszedł outsourcing produkcji i usług. W końcu udało mi się przeprowadzić całą transakcję kupna samodzielnie i zaoszczędzić - tyle u nas w Iowa biorą pośrednicy: dostaje ten, który reprezentuje sprzedawcę a dostaje ten, który znajdzie kupca.


Ameryce to nie ma problemów ;)), znajomi, praca, podróże, itd.

Wszystkie te tematy będą się u nas oczywiście pojawiały, dzisiaj zaś chcę napisać o pewnej namiastce naszego aktualnego życia, tj. Uzupełnieniem jej kanału jest blog, na którym nastolatka prezentuje m. YCIE W USA: Mój pierwszy dzień w szkole. Pierwszy rok w Chicago: przeglądają na oczy.


USA na stałe, powrót do Polski i wersję pośrednią – odkładanie pieniędzy w Chicago i jeżdżenie do Polski na rok, dwa, żeby odpocząć – mówi Rafał. Nie żeby stracili zapał i wiarę w swoje siły, tej im nie. W małej sali na ekranie wyświetlane są historie życia kolejnych osób. W tej części na interaktywnych tabletach można też sprawdzić czy ktoś z naszej rodziny lub kogo znamy znalazł się wśród poszkodowanych, którzy stracili życie. By pokazać życie w USA, trzeba by tam mieszkać przynajmniej pięć lat i przejechać ten kraj wzdłuż i wszerz.


Temat jest ogromny jak same Stany! Na pewno uderza różnorodność kulturowa. W San Francisco większość ludzi pochodzi z Meksyku lub krajów azjatyckich. Coraz więcej osób przyjeżdża też z Indii.


USA #128512; Mieliśmy okazję być w zeszłym roku w Chicago, Wyoming i Dakocie Południowej – dla mnie to była podróż życia! Coś wspaniałego, dlatego ogromnie miło czytało mi się Twoje przemyślenia. Work and Travel USA jest programem, który łączy te dwie aktywności. Dowiedz się jakie korzyści czekają Cię w trakcie wyjazdu oraz po powrocie do kraju. Kliknij w interesujący Cię Stan, by dowiedzieć się więcej.


Obok znajdziesz kilka losowych tekstów z moich podróży po USA.

Nie wiedziałam wtedy na jak długo lecę, kiedy znów zobaczę bliskich, przyjaciół, co będę robić w Stanach ani gdzie mieszkać. Wiedziałam jedno – moje życie się zmieni. W całej aglomeracji mieszka ponad milionów ludzi i podzielona jest ona na ponad różnych okręgów i mniejszych miast (np. biznesowe Śródmieście, spokojna, mieszkalna dolina San Fernando, europejska Santa Monica, studenckie Westwoo elitarne Bel Air, czy Hollywoo w którym toczy się życie nocne).


Tym razem jest on bardzo podobny, naniosłam jedynie kilka zmian na podstawie mojej nowej wiedzy, doświadczenia no i też ze względu na płeć dziecka. Stanach Zjednoczonych, zwiedzanie, atrakcje, porady przed podróżą. Internetowy przewodnik po USA.


Zapraszam do odwiedzenia mojej strony wszystkich miłośników przygód i podróży po USA ! Nie powiem trochę szczęścia się przydało a mianowicie Loteria Wizowa która była łaskawa dla nas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty