wtorek, 1 marca 2016

Czy produkt musi mieć kod kreskowy

Czy towar musi posiadać kod kreskowy ? Ostatnio kupiłem w sklepie słuchawki. Nie ma na nich jednak kodu kreskowego, ani nie doszukałem się informacji o kraju produkcji. Czy sprzedawca może mi sprzedać taki towar i czy jest on legalny.


Wydawca musi najpierw zarejestrować się w systemie EAN. Przy znakowaniu książek kodem kreskowym EAN wykorzystuje się ich numer ISBN, a jeżeli książka nie posiada swojego numeru ISBN znakowana jest na zasadach jak inne towary.

Czy mam prawo umieścić na opakowaniu swój kod kreskowy, gdy nie jestem producentem? Młodzi przedsiębiorcy :-) - dyskusja Witam, mam pytanie związane z produkcją pewnego artykułu z branży papierniczej. Po ustaleniu miejsca skanowania kodów, możliwe jest zdefiniowanie właściwych wielkości dotyczących generowania tego kodu. Kod kreskowy przeznaczony jest dla czytników elektronicznych. Na przykła jeżeli kod będzie skanowany w punkcie sprzedaży detalicznej, konieczne będzie zastosowanie symboliki GS1-13.


Kod powinien mieć jednak wymiary umożliwiające jego bezproblemowe skanowanie. Czy każdy produkt musi mieć naklejoną cenę? Obecnie każda sztuka towaru musi być obowiązkowo oznaczona ceną.


Rząd przyjął jednak założenia do projektu ustawy, który ma znieść ten obowiązek.

Podsumowując – konkretny kod EAN leku charakteryzuje go precyzyjnie pod kątem substancji czynnej, dawki, postaci farmaceutycznej, wielkości i rodzaju opakowania. Jeżeli producent chce zmienić któryś z tych parametrów, nowy produkt musi mieć nadany nowy kod EAN. Potrzebne informacja na temat uzyskania kodu kreskowego. Po jej wyczerpaniu producent może otrzymać nowy kod producenta i nową pulę numerów produktu.


EAN używa „kodów wytwórcy różnej długości”. UCC przydzielał stałej długości 5-cyfrowy kod. Ten kod jest detektorem błędów, który sprawia, że użycie sumy kontrolnej nie jest obowiązkowe. Czy jest to produkt oparty na tekście? Kod QR kojarzony jest zwykle z nakropkowanym czarnym kwadratem, co sprawia, że jest mało atrakcyjny dla wzrokowców.


Wzrokowcy powinni mieć świadomość, że kod kreskowy może mieć wiele różnych kolorów podobnie jak tło. Czy dwa różne produkty mogą mieć ten sam kod kreskowy? Jakie są najczęściej stosowane kody kreskowe?


EAN 13: Kod EAN-13: cyfr danych i jedna cyfra kontrolna. Podbijaaby obniżyć koszty, pozbywam się opakowania, gdy jest ono zbędne do danej rzeczy i sprzedaję komuś, czy tak prawnie można? Czy też każdy produkt musi mieć kod kreskowy, instrukcję czy coś tam jeszcze? Produkty może mieć więcej niż jeden kod kreskowy.


Na przykład produkt może mieć wielu kodów kreskowych, gdy pochodzi ona od różnych producentów, lub jeśli ma warianty, które są oparte na rozmiar, styl lub kolor. Kody kreskowe mogą obejmować wagi lub ceny produktu.

Każdy towar sprzedawany przez producenta i każda wielkość opakowania musi mieć swój unikalny numer UPC. Odkąd UCC czuwa nad tym, aby kod producenta się nie powtarzał, producent musi tylko pilnować, aby nie powtarzał swoich kodów produktów. Grubość woreczka musi wynosić co najmniej milimetra. Torebka polietylenowa musi być przezroczysta.


Zgadzać to się musi z grubsza, a nie co do sztuki rzecze porzekadło najlepiej opisujące polski model przedsiębiorczości. Unikatowy wręcz model, który będąc ewenementem na skalę Europy, nie powinien mieć racji bytu na AMAZON. Ale ma i trzyma się świetnie.


Czy ktoś spotkał się może z rozwiązaniem opisu położenia towaru w magazynie na podstawie kodu kreskowego? Oczywiście musi mieć też jeden swój. Istnieje szereg różnych odmian takich kodów. Różnią się one układem kresek i możliwościami kodowania (cyfry, litery, ilość znaków).


W miejscach oznaczonych strzałkami niebieską i czerwoną są wyniki funkcji do tworzenia kodów. Strzałką czerwoną oznaczyłem kod kreskowy, a niebieską znaczki odpowiadające temu kreskowemu. Pokazują się dziwne znaczki bo nie zmieniliśmy czcionki.


Wystarczy, że zmienimy czcionkę na Kod 1i otrzymamy właściwy zapis (rys. nr 4). Nowy produkt To produkt, który do tej pory nie istniał w ofercie danego producenta, jest czymś nowym na rynku inie miał nigdy wcześniej przypisanego numeru GTIN. Zgodnie z zasadami każdy nowy produkt powinien mieć przypisany unikalny numer GTIN w celu możliwości prawidłowego rozróżnienia go od produktu obecnie istniejącego w ofercie. Konsument, który nie wybiera towaru fizycznie z półki tylko wskazuje go na półce wirtualnej, chce mieć pewność, że dostanie np.


Przy stosowaniu oznaczeń kodem kreskowym istotne jest, że kod jest unikatowym oznaczeniem produktu i nie może się powtarzać w ramach danego obszaru, w którym następuje wymiana towarowa. Oznacza to, że jeżeli produkt jest dopuszczony do obrotu w gospodarce musi mieć unikalny kod w ramach całego świata. Jest to liczba 1 lub cyfrowa.


Fragment musi mieć 7-cyfr, np. Wielkość liter nie ma znaczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty