Podstawa nabycia do okazania, np. Sądu Rejonowego o stwierdzeniu nabycia spadku. Niektóre spółdzielnie nie chcą wydawać zaświadczeń. KW nieruchomości, z którą związany jest lokal – nieruchomość na której położony jest budynek, w którym.
Przecież mam wszystkie dokumenty: wyrok sądu, zaświadczenie z Urzędu Miasta że nikt tam nie jest zameldowany, zaświadczenie z US że zgłosiłam spadek, no i to zaświadczenie ze spółdzielni że nie zalegam z opłatami, ze nie ciąży zaden kredyt itp no i że posiadam prawo do mieszkania. Nie wiedziałem pod jaką kategorię podpiąć wątek, więc spróbuję tutaj. Na początek opiszę krótko sytuację: Jestem członkiem wspólnoty mieszkaniowej.
WM powstała w porozumieniu 2-osób z mojego bloku i prezesów spółdzielni. Założono wspólnotę (podjęto uchwałę o zmianie sposobu zarządzania) i na zarządcę wybrano. Druk ważny jest przez jeden miesiąc. Pytanie: Posiadam spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu w spółdzielni, względem której wszczęto zostało postępowanie upadłościowe (z możliwością zawarcia układu). Wypełniony i podpisany wniosek należy złożyć w Sekretariacie, ul.
Słoneczna pokój nr (I piętro). Przedmiotowe zaświadczenie stanowi bowiem załącznik do wniosku, składanego w wydziale ksiąg wieczystych właściwego sądu, o wydzielenie z księgi wieczystej. Wiem że z mieszkaniami przekształcanymi z lokatorskich na własnościowe jest różnie w zależności od tego kiedy były przekształcane. Dlatego wydaje mi się że najlepiej zapytać u źródła.
Nowe prawo znosi ten obowiązek wystarczy tylko zaświadczenie ze spółdzielni. Po drugie spółdzielcy będą mieli łatwiejszy dostęp do dokumentów spółdzielni. Grupach dyskusyjnych w eGospodarka.
W tym wypadku niezwykle istotne jest zaświadczenie ze spółdzielni. Dokumenty potwierdzające podstawę nabycia mieszkania. Należy pamiętać, że dane zaświadczenie ważne jest jedynie w ciągu miesiąca od jego wystawienia. Ponadto, banki przy rozpatrywaniu wniosku kredytowego, mogą wymagać minimalnego okresu zatrudnienia – dotyczy to zarówno osób zatrudnionych na czas określony jak i nieokreślony. Co dokumentuje zaświadczenie ze spółdzielni?
Jak spółdzielnie limitują wydawanie zaświadczeń? PEŁNOMOCNICTWO DO SPRZEDAŻY NIERUCHOMOŚCI: dane osobowe mocodawcy (imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, numer i seria dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania),. Druki zaświadczeń najczęściej są ważne maksymalnie miesiąc. Może to być akt notarialny sprzedaży lokalu bądź darowizny, postanowienie sądu o nabyciu spadku czy też zaświadczenie o przydziale ze spółdzielni.
Sprawdźmy również, czy osoby trzecie nie mają praw do lokalu. Zażądajmy zaświadczenia, że w mieszkaniu nikt nie jest zameldowany. Jeżeli jednak obiektem naszego zainteresowania jest spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, dla którego może, ale nie musi być prowadzona księga wieczysta, to osoba z którą zawieramy umowę sprzedaży powinna przedstawić nam zaświadczenie ze spółdzielni, wskazujące że przysługuje jej takie prawo. Zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu ze składkami ubezpieczeniowymi. W przypadku spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu konieczne jest aktualne zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej, że stronie sprzedającej przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu wraz z opisem danego lokalu.
Takie zaświadczenie AFAIK spółdzielnia może wydać tylko właścicielowi lub pełnomocnikowi notarialnemu właściciela. Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadku. Jeżeli zakup finansowany jest ze środków pochodzących z kredytu, należy mieć dokumenty z banku tj. Rodzaj i liczba izb wchodzących w skład lokalu oraz pomieszczeń przynależnych do lokalu:” – musimy pamiętać, że to co wpiszemy musi pokrywać się z tym co wpisane jest w zaświadczeniu ze spółdzielni mieszkaniowej, które dołączamy do wniosku, a spółdzielnie wpisują tą informację bardziej szczegółowo lub tylko ogólnie, np.
Sprzedaż spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu. Spółdzielni Mieszkaniowej o stanie zadłużenia z tytułu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.