wtorek, 11 sierpnia 2020

Ciąża w wieku 38 lat statystyki

Nigdzie na świecie nie jest to problemem, nawet w ultrakatolickiej Irlandii (gdzie nota bene ciąża jest błogosławieństwem i radością, a nie stanem chorobowym). I mimo tego, ze tutaj (USA) z reguly kobiety zakladaja rodziny znacznie pozniej niz nakazywalaby tradycja, lekarze podchodza do takich ciaz powaznie i oferyja. Późna ciąża staje się powoli.


Mimo wieku, może być on w lepszej formie niż u niejednej 25-latki, dlatego bardzo ważne jest dobre nastawienie i zdrowy tryb życia. Prawdopodobieństwo poczęcia dziecka u kobiet 43-letnich jest już jednak znacznie mniejsze i wynosi.

Natomiast szanse na ciążę w wieku lat równają się zaledwie. Wśród kobiet, którym udaje się zajść w ciążę odsetek poronień wynosi u 40-latek, u 43-latek, a także u 44-latek. Natalia ma lata i sama o sobie mówi stara matka. Miałam lat i wiedziałam, że jeśli się nie uda, mogę.


Jeszcze do niedawna popularna była opinia, że kobieta po 40-tce ma niewielkie szanse na to, aby naturalnie zajść w ciąże. Tymczasem - jak widać w tabeli - ciąża po 40-tce wcale nie jest rzadkością. W wieku lat przyszłe matki mają proc.


W związku z tym kobiety w ciąży po 35.

Statystyki z różnych źródeł mogą się nieco różnić, ale ten. Panterko, nie wiem na pewno dokładnie, ale moja mama, w wieku lat zaczęła dostawać bardzo nieregularne i obfite miesiączki a potem przwestała. Testy ciążowe wykazywały ciąże (i te domowe i szpitalne).


Okazało sie że to były mięśniaki macicy. Także może war5to sprawdzić u jeszcze jakiegoś. Badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii wykazały, że wśród kobiet w wieku lat, które współżyły bez zabezpieczeń, proc. Ale to nadal oznacza, że szanse na zostanie mamą w dojrzałym wieku są duże. Trzeba pamiętać, że nie tylko ta pierwsza, ale również kolejna ciąża w tym wieku jest obarczona znacznie większą groźbą powikłań niż te wcześniejsze.


Zwiększa się zagrożenie wystąpienia:. Downa wynosi do 8 ale w wieku lat. Moja mama zaszła w ciążę w wieku zdaje się lat (więc różnica jest niewielka). Była to ciąża bliźniacza (choć w naszej rodzinie nigdy bliźniąt nie było, nie wiem skąd teraz taki zwrot) i niestety oba maluszki umarły jeszcze zanim zdążyły się wykształcić. Ale z drugiej strony, jeśli planujesz ciążę w tym wieku, masz na nią więcej szans niż.


To prawdziwy społeczny fenomen. Liczba kobiet zachodzących w ciążę po lat i później potroiła się w. Coraz większa liczba kobiet decyduje się na urodzenia dziecka po 35. Moja mama moja siostę rodziła w wieku lat a mnie w wieku i nas wychowała i teraz jeszcze opiekuje się moim synem jak trzeba.

W każdym wieku kobieta ma prawo zostać matką i co komu do tego ile ma lat. W jakim wieku najlepiej zajść w ciążę i zostać mamą? Tak naprawdę każdy – w kontekście ciąży i porodu - wiek ma swoje zalety i wady. Mając lat 2 jesteś w fantastycznej formie, masz sporo zapału i energii, by opiekować się dzieckiem, jednak twoja sytuacja zawodowa i finansowa raczej nie będzie jeszcze ustabilizowana.


Dunka, mieszkająca w UK urodziła troje dzieci w wieku 44lat - wszystkie zdrowe, ona też zdrowa w wieku l. Polsce byliby kosmitami, w UK nikogo są normalną rodziną. Zawsze chciałam miec trójkę i myślę by w lecie zacząc starania, ale troche się boję. Urodziłam trójkę zdrowych dzieci, pierwsze w wieku lat, drugie, 4 trzecie, 43.


Po prostu dopiero wtedy znalazłam partnera, z którym chciałąm mieć dzieci. Nie było żadnych problemów z poczęciem, zachodziłąm w ciążę za każdym razem, kiedy byłam płodna. Nie oznacza to, że ciąża po przekroczeniu lat jest zawsze związana z komplikacjami. Wszystko zależy od stanu zdrowia i kondycji przyszłej mamy.


Specjaliści podkreślają, że jeśli kobieta dba o siebie, stosuje odpowiednią dietę i uprawia sport, nawet w dojrzałym wieku może spokojnie przejść okres ciąży i urodzić zdrowe. Pierwsze dziecko urodziłąm w wieku lat, drugie, w wieku a trzecie w wieku lat, za każdym razem zapłodnienie następowało od pierwszego razu. Nic nie planowałam, nie kalkulowałam, po prostu cieszyłam się współżyciem nie planując kiedy będzie dziecko. Piotr Szukalski: coraz częściej pierwsze dziecko rodzą kobiety w wieku lat i starsze. Najstarsze matki są na Mazowszu, w Małopolsce i na Pomorzu.


Dla porównania, w przypadku kobiet tuż po roku życia odsetek niepłodności wynosi zaledwie , a wśród kobiet po niepłodność dotyka. Ciąża po czterdziestce mnie nie przerażała, po prostu marzyłam o dziecku. Byłam szczęśliwa i spanikowana, prawie zamieszkałam w szpitalu. Z każdą, najdrobniejszą rzeczą chodziłam na konsultacje. Nasi ginekolodzy nie mogli już na mnie patrzeć – mówi z uśmiechem.


Witam, mam lat i po raz pierwszy zaszłam w ciażę. Mąż ma skończone lat, ogólnie cieszymy się z tego ,że wreszcie bedziemy mieć dziecko ale tez i jestesmy nieco przerazeni. Ja również podobnie jak Wy mam pierwsze dziecko w wieku lat. Jeśli chodzi o pracę to u mnie z L-było podobnie z racji wieku kierowano mnie na szybsze L-4.


A w pracy jak to w pracy zupełnie tego nie doceniono. Wzrasta ryzyko wystąpienia wad wrodzonych (zespół Downa - na urodzeń). Głośna sprawa w Polsce dotycząca kobiety, która urodziła bliźniaki w wieku lat i uważa, że stało się to.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty