wtorek, 15 lipca 2014

Zapomniałem wyjąć kartę z tachografu

Film demonstruje w jaki sposób wyjąć kartę kierowcy, bez dokonywania wpisu kraju zakończenia (np. zmiana kierowców w załodze). Po zakończeniu pracy w danym dniu należy kartę z tachografu wyjąć (w przypadku, kiedy kierowca nocuje w pojeździe i następnego dnia również będzie go używał - karta może zostać w tachografie w celu rejestracji odpoczynku dziennego). Rejestracja danych aktywności kierowcy.


W stronę strefy jechał czerwony Man, kierowca po zatrzymaniu odpowiadając szczerze na pytanie insp. Kolejny zatrzymany w tachografie nie ma w ogóle karty kierowcy, tłumaczenie: „bo ja z okolicy, zapomniałem włożyć kartę do tachografu”. A więc ostatnio jakiś kolega powiedział mi że jak kończę pracę i wyciągam kartę z tachografu to selektor wcześniej powinienem ustawić na łóżko. Witam, sprawdzałem wadliwy tachograf VDO no i włożyłem do niego kartę kierowcy. Kartę czyta i akceptuje, drukuje raporty itp.


Ale nie mogę wyjąć karty zgłasza błąd wyjęcie niemożliwe. W przypadku przekroczenia dopuszczalnych norm przepisów socjalnych albo innych zdarzeń, kierowca. Panie inspektorze zapomniałem włożyć karty do tachografu. Podczas kontroli danych z tachografu okazało się, że jeden z kierowców kierował pojazdem przez 3km bez włożonej do tachografu karty kierowcy.


Wg inspektorów chciał w ten sposób ukryć faktyczny czas pracy. Tachograf cyfrowy - kiedy kierowca może wyjąć kartę. Przy jej pomocy inny kierowca chciał bowiem ukryć fakt pracowania przez godzin bez regulaminowego odpoczynku. Kiedy zaś całe przewinienie wyszło na jaw, kara dla mężczyzny użyczającego kartę okazałą się dużo bardziej surowa, niż korzystającego z tej karty kolegi.


Rozpoczęcie i zakończenie miejsca pracy. Kierowca twierdzi że stało się to po rozładowaniu akumulatorów. Jeżeli natomiast baza jest wyposażona w pomieszczenie umożliwiające odbiór odpoczynku przed kolejnym okresem pracy (czyli m. in. zapewniające możliwość snu kierowcy) - wówczas kierowca powinien wyjąć swoją kartę z tachografu, skoro w wyniku oddalenia się od pojazdu nie jest w stanie używać urządzeń zainstalowanych w pojeździe. Problem z odczytem tachografu cyfrowego. Witam, mam pewien problem z odczytem danych z tachografu cyfrowego firmy siemens VDO.


Przy próbie odczytu danych z tego tachografu, przy włożonej karcie przedsiębiorstwa, przy użyciu Tachodrive pojawia się błąd (niestety komunikat nie zawiera żadnych informacji na temat rodzaju błędu). Strona 3z 3- EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY - napisał w Czas pracy: Witam Panie Mariuszu. Czy to wyrównanie mam zaliczyć do stawki za urlop?


Moja karta sd platinet 16gb mimo, że suwaczek nie jest na lock, jest zablokowana. Po wsadzeniu jej do aparatu wyskakują komunikaty błąd karty pamięciowej, karta pam. Krok – Pierwszy wydruk danych z tachografu na początku dnia.


Na odwrocie wydruku należy umieścić takie dane jak: imię i nazwisko, numer karty kierowcy lub numer prawa jazdy oraz złożyć imienny podpis. Krok – Drugi wydruk na koniec dnia pracy - wykazanie zdarzeń. Ale lepiej do kieszeni schować dumę, niż wyjąć z niej 6tys na nowe sprzęgło.


W poprzedniej pracy glinę z wykopów wywoziłem na torfowo - gliniastą łąkę. Na początku nie było dnia by koparkoładowarka nie musiała przynajmniej raz dziennie przyjechać i mnie wyciągnąć. Ale nikt nie miał o to pretensji, bo inni też się.


Jak włożyć kartę do tacho - Krótki film o tym jak włożyć kartę do tacho i zrobić manual entry, czyli ustawienie czasu pracy od momentu gdy rzeczywiście zaczęliście prace.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty