środa, 27 kwietnia 2016

Opowiadanie o bezludnej wyspie

W słownikach: Defoe Daniel Oświecenie : Zapamiętaj te pojęcia Dziecko złe. Na bezludną wyspę przypłynęłam po tym jak rozbił się mój statek i cała moja załoga zgineła. Sama nie wiem dlaczego tylko ja przeżyłam , może dlatego że bóg miał dla mnie specjalne zadanie. Trochę się bałam byłam sama nikogo nie było widać.


Tymczasem spróbuję jednak się ogarnąć i spróbować żyć ze wszystkimi trudnościami. Może kiedyś ktoś mi to wynagrodzi? Każdy ma swoje smutki i boleści. Ja jestem na bezludnej wyspie i to mnie dręczy.


No ale cóż, może przynajmniej moje marzenie o wspaniałej przygodzie się spełni. Pewnego razy wylądowałem na bezludnej wyspie. Napisz opowiadanie o temacie podanym powyżej. Opowiadanie pow… Natychmiastowa odpowiedź na Twoje pytanie. Pilot samolotu zauważył ułożony z gałęzi napis „HELP” i powiadomił służby ratunkowe, które kilka godzin później po Ciebie przybyły.


Przetrwałeś najgorsze, co mogło Cię spotkać: katastrofę lotniczą i samotny pobyt na bezludnej wyspie. Opowiada o niemal trzydziestoletnim pobycie angielskiego żeglarza na bezludnej wyspie. Inspiracją do jej napisania były wspomnienia szkockiego marynarza Aleksandra Selkirka, który na początku XVIII wieku spędził cztery lata na wyspie Más a Tierra niedaleko Chile. Sam nie wiem dlaczego tylko ja przeżylem , może dlatego że bóg miał dla mnie specjalne zadanie.


Zadanie: wyobraz sobie ,że znalazłeśsię na bezludnej wyspie Rozwiązanie:było to lato lipiec albo sierpień, dokladnie nie pamiętam nasz statek płyną do brazylii, zawieść towar niestety rozbił się bylismy w pobliżu jakiejś wyspy nigdy jeszcze nie byłam na bezludnej wyspie cała przygoda zaczęła się od tego, że na ocenie zaskoczyła nas burza woda zaczęła nasz statek pchać. Sen o bezludnej wyspie może też przybrać formę koszmaru - jest noc, jesteśmy zupełnie sami, boimy się dźwięków dochodzących z głębi lasu, zwiastujących obecność czegoś nieznanego, być może niebezpiecznego. Nie potrafimy samodzielnie zdobyć ani wody, ani pożywienia, i z utęsknieniem czekamy na ratunek. Czytelnik dowiaduje się o nich, ma możliwość śledzenia ich, jednakże następują one jakby z boku, poza głównym nurtem historii.


Więc na czym zasadza się akcja Przygód na bezludnej wyspie? Na czym polegają tytułowe „przygody”? Na swoistym horror vacui, który w wykonaniu Sieńczyka sprowadza się do przymusu opowiadania. Robinson został wyrzucony na nieznany ląd.


Wyspę porastała bujna, tropikalna roślinność, palmy i drzewa kokosowe. Miejscu dodawało uroku słońce, ciepło. Zostałem rozbitkiem - opowiadanie w narracji I os.


Nigdy jeszcze nie byłam na bezludnej wyspie. Cała przygoda zaczęła się od tego, że na ocenie zaskoczyła nas burza. Woda zaczęła nasz statek pchać do przodu, gdy nagle o cos uderzyliśmy. Myślałam, że nikt już nie ocalał.


Baltazar w końcu zrozumiał, że o mieszkaniu na wyspie marzy wiele zwierząt żyjącym w niesprzyjających warunkach. Obydwa żółwie bardzo się zaprzyjaźniły. Kacper stał się dla Baltazara źródłem wiedzy o świecie i ludziach.


Dzięki ich rozmowom Baltazar zaczął doceniać bezludną, rajską wyspę, na której się urodził. Na wpół żywa kobieta miała dryfować dni, by w końcu obudzić się we wraku osiadłym na plaży bezludnej wyspy”. Tam miała walczyć o przeżycie długich lat.


Odwołaj się do wyobraźni i napisz opowiadanie o swoim pobycie na bezludnej wyspie. Twoja praca powinna zająć co najmniej połowę wyznaczonego miejsca. Było o autorze, będzie o treści. Nam autorka opowiada, dlaczego warto pisać (i czytać) powieści historyczne.


Z Boną nie bałabym się życia nawet na bezludnej wyspie, ponieważ wiem, że bardzo szybko uczyniłaby z niej raj na ziemi. W jej rękach, jak wiadomo, wszystko stawało się złotem. Zmieniłaby samotnię w modny kurort lub stadninę koni. Opuścił cywilizację, żonę, dzieci i zamieszkał na wyspie Sotobanari – bez dostępu do bieżącej wody i bez żadnego lokatora.


Mężczyzna nigdy nie chciał opowiadać o swojej przeszłości. This feature is not available right now. Podczas jednej z wypraw ludożerców na wyspę ocalił życie Karaibowi i nazwał go Piętaszkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty