piątek, 5 sierpnia 2016

Powrót z emigracji do polski jak wrócić i nie zwariować

MOJA wersja jest taka: DA SIE, a ja jestem tego. Jak wrócić i nie zwariować Rys. Czego oczekiwałam wracając z emigracji? Do Polski z początku wróciłam na próbę. Wiedziałam, że chcę tu pomieszkać rok i… potem jechać dalej.


Dwa lata już minęły, a ja dalej jestem w tym samym miejscu.

Z racji, że od Polski niczego nie oczekiwałam- powrót był niezwykle optymistyczny. Z dnia na dzień nasz zachodni, uporządkowany świat staje na głowie. Grunt to mieć głowę na karku i nie dać się zwariować, a powrót z emigracji nie będzie mroził nikomu krwi w żyłach.


Zobacz także: Praca: w kraju czy za granicą? SONDA) Większość z Was nie pracowała, ale chciałaby dostać pracę w innym. Nachodziły mnie czasami takie momenty, kiedy było mi smutno, bo znowu ominęło mnie jakieś wydarzenie rodzinne czy też ktoś organizował jakieś spotkanie a ja nie mogę przyjechać bo praca. Ale te myśli mijały, chodziłam do pracy, cieszyłam się byciem tutaj i czas mijał. Dlaczego Polacy jednak rezygnują z emigracji?


Ludzie często wyjeżdżają po cichu.

W tym przypadku prawo głosu ma każdy członek rodziny, dzieci także. Bo to dla nich konsekwencje będą najbardziej dotkliwe. Dla nich Polska jest krajem, w którym spędza się. To nie ci, co wyjeżdżają z Polski, ale ci, co decydują się na powrót powinni być otoczeni szacunkiem, bo wiedząc jaki jest nasz kraj, decyzja ta należy do odważnych. Zapraszamy do lektury artykułu o powrotach w Dużym Formacie w Gazecie Wyborczej, w którym śą wypowiedzi Oli I Kasi wspólprowadzących grupe Powroty ! Powrót do ojczyzny z emigracji.


Jedne kobiety czują taką potrzebę lub konieczność po kilku miesiącach od urodzeniu dziecka, drugie – po kilkunastu miesiącach, a jeszcze inne – chcą lub muszą w ogóle zrezygnować z pracy lub wrócić na rynek dopiero wtedy, gdy dzieci pójdą do przedszkola lub szkoły. Nie ma więc znaczenia, czy nasza gospodarka przyspiesza, czy ma się gorzej. Mało tego, powrotów z emigracji było więcej w czasie, gdy Europę dopadł kryzys i sytuacja na poszczególnych rynkach pracy była relatywnie trudna. Ekonomistka, która na co dzień zajmuje się.


Nastroje społeczne wszędzie i zawsze są płynne, Holendrzy kiedyś mieli w rowie kwestię cudzoziemców w swoim kraju, a teraz jest wprost przeciwnie. Z Polski nikt Cię nigdy nie wyrzuci za to, że jesteś Polką. A z UK może tak się zdarzyć, że i owszem.


Nie jesteś u siebie i nigdy nie będziesz, ewentualnie Twoje dzieci. Minął dopiero miesiąc a już tak bardzo mocno tęsknię że czasem nie mogę oswoić swoich myśli, nie wiem co z sobą zrobić. Jak opowiedziała mi jak jej tam źle, to aż mi się serce kroi, myśli tylko o powrocie do polski, ja zresztą tak samo.


Po śmierci syna oddała jego organy do przeszczepu. Szpital co roku informuje, jak żyją osoby, które je dostały –.

Dzień przed moim wyjazdem z Turcji na fanpage’u napisała„zawsze najtrudniej jest za pierwszym razem, a później…później już jesteśmy mądrzejsi o to jedno doświadczenie i wiemy jak kolejną przygodę zaplanować jeszcze lepiej. Nigdy o tym nie mówiłam, ale powrót z Turcji do Holandii był dla mnie trudny. Już ponad rok minął od mojego powrotu z Dubaju i postanowiłam powrócić do bloga. Na pewno dla każdego to jest bardzo osobiste przeżycie.


Jedni wracają i bez problemu odnajdują się w rzeczywistości, którą już wcześniej znali. Inni nie mogą odżałować powrotu i tęsknią. Wyjechałam z Polski lat temu. Chciałabym Ci opowiedzieć, co to znaczy opuścić kraj i żyć na obcej ziemi, wśród obcych ci ludzi, jedząc obce ci jedzenie i czuć codziennie obce ci zapachy. A mimo wszystko, pozostać polką, z krwi i kości, która kocha swój kraj i pielęgnuje w sobie polską kulturę.


Drugiej, niestety nie wyszło. Przyjechali do Polski, wyrwali dzieci z amerykańskich szkół. I od czasu do czasu na kilka miesięcy jadą do pracy w Ameryce – mówi jeden z lokalnych dziennikarzy.


Dary były przywożone także w konwojach z pomocą humanitarną” - czytamy w depeszy PAP. Ojciec Adam w pamięci prezydenta. Podsumowania miesiąca przez długi czas były jednymi z najchętniej czytanych wpisów na blogu.


W pewnym momencie uznałam jednak, że ten format mnie zmęczył, a każde podsumowanie miesiąca jest do siebie coraz bardziej podobne. Porzuciłam więc comiesięczne podsumowania, na krótko zastąpiłam je podsumowaniami tygodnia, a w końcu cały swój „lifestyle” przeniosłam z bloga na.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty