czwartek, 23 sierpnia 2018

Kupno samochodu faktura współwłaściciel

Kupno samochodu na fakture ze współwłaścicielem. Witam, kupuję samochód od znajomego, ale jest on zarejestrowany na firmę. Rozumiem, że wtedy jestem zwolniony z podatku PCC, ale czy muszę iść do US żeby mi to jakoś potwierdzili pisemnie? Sprzedaż samochodu używanego bez podatku?


Wykorzystywane w działalności gospodarczej składniki majątku z reguły, po określonym czasie ich użytku, są sprzedawane.

Przykładem są tutaj samochody. Jeżeli przedsiębiorca jest czynnym podatnikiem VAT, sprzedaż taką musi obarczyć z reguły stawką podstawową. Umowa kupna-sprzedaży samochodu - forma. Kodeks cywilny nie reguluje formy, w jakiej umowa kupna-sprzedaży samochodu powinna zostać zawarta. Wobec tego może być ona zawarta nawet ustnie, przy czym warto jednak zachować formę pisemną (np. dla celów dowodowych w przypadku ewentualnego sporu między stronami).


Spisz też stan licznika pojazdu. Gotowa umowa kupna sprzedaży samochodu może zostać wydrukowana lub zapisana na dysku Twojego komputera. Od opinii i raportów spalania po listę jego typowych usterek i przypomnienie o wymianie oleju.

Od zdjęć i filmów po prognozę usterek i dane techniczne. Od cen nowych po oferty używanych. Rejestracja samochodu ze współwłaścicielem – na koniec urząd skarbowy.


W ciągu dni od dokonania transakcji – jeżeli jej podstawą była umowa kupna-sprzedaży – posiadacze auta są zobowiązani do zgłoszenia transakcji w urzędzie. Zacząłem badać rynek i przy okazji dowiedziałem się, że podobno handlarze na potęgę uprawiają teraz proceder omijania płacenia vat-u od sprowadzanych samochodów. Odbywa się to dzięki wystawieniu faktury vat-marża. Niemiec, na umowie byłem tylko ja. W po złożeniu dokumentów w starostwie postąpiłem wg wskazówek urzędnika, tj.


Jak nie dać się oszukać nieuczciwym handlarzom? Zakup wspólnego samochodu dla osób nie będących małżeństwem nie jest niczym wyjątkowym, jedyne co różni to od nabycia przez małżeństwo to rodzaj współwłasności. W tej opcji bank jest wpisany do dowodu rejestracyjnego jako współwłaściciel samochodu.


Zakup samochodu „na firmę” można sfinansować na trzy sposoby: gotówką, kredytem,. To niekorzystna opcja dla przedsiębiorcy, ponieważ można amortyzować tylko tę część wartości pojazdu. Witam Kupiłem auto na fakturę VAT w którą wpisałem ojca, aby mieć zniżki z jego OC.


Jednak teraz dowiedziałem się, że jeśli Ja będę właścicielem a on współwłaścicielem to też otrzymam jego zniżki. Niedawno kupilem auto zarejestrowane w Polsce do firmy (S.C) na fakture VAT.

W dowodzie rejestracyjnym figuruje wspolwlascicieli. Obaj sa wspolnikami w spolce. Fakture sprzedazy podpisal jedynie jeden z nich - ten figurujacy w dowodzie rejestracyjnym jako wspolwlasciciel. Jest nim umowa sprzedaży pojazdu, którą dotychczasowy właściciel jest zobowiązany podpisać z nowym nabywcą.


Umowę należy spisać w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach - po jednym dla każdej ze stron. Prześledźmy jak wygląda typowa struktura umowy sprzedaży samochodu (zwana także umową kupna-sprzedaży) i co warto w niej zmodyfikować oraz na które zapisy trzeba zwrócić szczególną uwagę. Poniżej znajduje się klasyczna umowa sprzedaży.


Możesz skorzystać z niej jako wzoru, ale najpierw przeczytaj artykuł i przekonaj się, że warto ją nieco zmodyfikować. Po pierwsze faktura jest na mnie, a chciałbym aby auto stało na mamę a żebym ja był ewentualnym współwłaścicielem. OC liczy się inaczej od każdego samochodu).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty